Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 27 czerwca 2010

Być kwiatem?...



Rozkwitają. Milczą pośród liści,
W kij związane lub pną się na kratę...
Dekoracje? Jeńcy? Statyści?
Łatwo chwalić kwiaty,
Lecz być kwiatem?...

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

2 komentarze:

  1. Hm:) Czytam ten wiersz i myślę sobie - o tempora, o mores - bo dla mnie, kobiety współczesnej, jest to wiersz o słabej płci nie-pięknej, czyli o facetach!~

    Przeczytaj to i pomyśl: Widzisz siebie w tej roli? Chyba nie! Ja też się nie widzę! Ale pewien ...pan hm...mi się kojarzy.
    (inna rzecz, ze on mi się ze wszystkim kojarzy, dlatego wieję w historię)

    I dlatego tym razem NIE BĘDĘ współczuć kwiatuszkom Lilki! /foch/

    Twoja Trudna i Kłopotliwa, acz Stała i Wierna Fanko-Czytelniczka:****

    OdpowiedzUsuń
  2. Poniekąd masz rację. Sama na ten wiersz patrzę jednak oczami Lilki.Tu pokazuje Ona wątpliwości jakie Nią targały i zadaje pytania, na które sam sobie każdy musi odpowiedzieć:)))

    OdpowiedzUsuń