Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 27 czerwca 2010

Wspomnienia z łąk













Kąkol ostry, chociaż pełen tęczy,
Odrzucony w głębie zboża barwny kolec-

Dzika róża, w zakurzonym zespole
Pokrzyw, płotu, malin i pajęczyn-

Chwast cykorii, żółty, rozpryskany
Jak rozbite jajko wronie albo sójcze-

Goździk polny, gwiazdka drobnej rany,
Neonowo błękitny dzwonek-

Ach, uroki, tak dziś drogo zapłacone,
Tak zdradliwe w swej skromności, tak zabójcze...

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

4 komentarze:

  1. Przyznam Ci się, że ominęłam treść wiersza

    (Przepraszam:* /kwiatek/ Ale ja + łąka = odbezpieczony granat, więc nie chcę Ci tu histerycznie wybuchać:))

    ale - pfff - ZADZIWIASZ MNIE NAJPIĘKNIEJ JAK TYLKO MOŻNA!!!:***

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz czym się jeszcze ucieszyłam?:) Że SAMA OD SIEBIE też zrobiłaś czarny blog!
    I przyznam Ci się, że mnie zaskoczyłaś!

    Oczywiście możesz to w każdej chwili zmienić, ale POCIESZYŁAŚ MNIE:* i to mi wystarczy:)))

    Ponieważ ja wciąż miewałam cykliczne i niezwykle męcząco-dręczące ...wyrzuty sumienia (boszsz, jak ja ich nie cierpię! A mam zdecydowaną nadwyżkę:((( ...) że ja te poetyckie blogi ciągle robię w czerni!
    I że to kogoś (np. Ciebie:*** /lol/) może razić, wkurzać i drażnić /boisie/

    Ale najwyraźniej się myliłam /radocha/ bo taki Śliczny Dowód mam teraz przed oczami:))))

    Jesteś NAJWSPANIALSZA:***:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Czerń, ciemne brązy, w ogóle ciemne kolory dają "nastrój" stronom z poezją. No, kojarzą mi się z wieczorami poetyckimi przy świecach! A jak tu świeczkę, albo kominek rozpalić, gdy biały dzień wokół??? :D*** Szkoda, że nie ma takich szablonów, w których karty z wierszami można by przewracać, jak karty starej księgi:))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam za "łąkę":( Nie pomyślałam. Mnie kojarzy się z pięknymi, swawolnymi chwilami...choć sama jest "zabójczo skromna" /bezradna*/

    OdpowiedzUsuń