Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 12 listopada 2010

***[Nicość przenicowała...] Wisława Szymborska



Nicość przenicowała się także i dla mnie.
Naprawdę wywróciła się na drugą stronę.
Gdzież ja to się znalazłam -
od stóp do głowy wśród planet,
nawet nie pamiętając, jak nie było nie być.

O mój tutaj spotkany, tutaj pokochany,
już tylko się domyślam z ręką na twoim ramieniu,
ile po tamtej stronie pustki na nas przypada,
ile tam ciszy na jednego tu świerszcza,
ile tam braku łąki na jeden tu listeczek szczawiu,
a słońce po ciemnościach jak odszkodowanie
w kropli rosy - za jakie głębokie tam susze!

Gwiezdne na chybił trafił! Tutejsze na opak!
Rozpięte na krzywiznach, ciężarach, szorstkościach i ruchach!
Przerwa w nieskończoności dla bezkresnego nieba!
Ulga po nieprzestrzeni w kształcie chwiejnej brzozy!

Teraz albo nigdy wiatr porusza chmurą,
bo wiatr to właśnie to, co tam nie wieje.
I wkracza żuk na ścieżkę w ciemnym garniturze świadka
na okoliczność długiego na krótkie życie czekania.
A mnie tak się złożyło, że jestem przy tobie.
I doprawdy nie widzę w tym nic
zwyczajnego.

Wisława Szymborska



ilustracja:
http://jjg1974.wrzuta.pl/obraz/15zq6Vi7zWO/niebo_i_ziemia

3 komentarze:

  1. Pisałam już o tym do Gosi, ale powtórzę raz jeszcze tutaj, zaczynam się nieśmiało nawracać na Sławę* ;) A widzisz ty, kochana, ile pożytecznej, edukacyjnej roli dokonujecie swoimi poetyckimi stronami? Skoro nawet mnie można skłonić do Szymborskiej, hej!

    Pozdrawiam serdecznie :) :**

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała przyjemność po naszej stronie:) Jedna DUSZYCZKA nawrócona:***, to WIĘCEJ niż cała orda fanów zajadłych ;P***

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam:) tego wiersza uczę się na konkurs recytatorski w moim gimnazjum :D bardzo mi się podoba ;] pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń