Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 2 października 2010

"Pudełko zwane wyobraźnią" Zbigniew Herbert

Zastukaj palcem w ścianę
z dębowego klocka
wyskoczy
kukułka
wywoła drzewa
jedno i drugie
aż stanie
las

zaświstaj cienko -
a pobiegnie rzeka
mocna nić
która zwiąże góry z dolinami
Chrząknij znacząco -
oto miasto
z jedną wieżą
szczerbatym murem
i domkami żółtymi
jak kostki do gry
teraz
zamknij oczy
spadnie śnieg
zgasi
zielone płomyki drzew
wieżę czerwoną
pod śniegiem
jest noc
z błyszczącym zegarem na szczycie
sową krajobrazu



Zbigniew Herbert





ilustracja: Jacek Yerka
http://www.yerkaland.com/

4 komentarze:

  1. Jeden z najbliższych mi wierszy Herberta:) Pamiętasz tamten mój blog z baśniowymi balladami na Onecie? Taki ciemnoczerwony jak ten Twój:* Pełno w nim było dzieci, elfów i postaci z bajek. Lubiłam go. Szkoda, że mam taki słomiany zapał. W bocznej ramce był ten wiersz Herberta i Kraina Poezji Miłosza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. PS. Yerka dobrany IDEALNIE!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten wiersz też bardzo lubię, działa na moją wyobraźnię, tak jak obrazy Yerki :)))
    Z tymi obrazami u mnie jest cienko, bo brak mi czasu na długie poszukiwania, niestety. Robię jednak, co mogę;P***

    OdpowiedzUsuń
  4. czy ta ilustracja ukazuje tekst wiersza?

    OdpowiedzUsuń