Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 27 października 2010

„Bez ciebie” M. Pawlikowska-Jasnorzewska



Nudno jest tu bez ciebie. Nudno do obłędu!
Jestem jeszcze wraz z wiewiórką i pieskiem,
Piszę, czytam i palę, wciąż mam oczy niebieskie,
Lecz to wszystko tylko siłą rozpędu.

Wciąż jeszcze świt jest szary, zmierzch niebiesko -złoty,
Dzień przechodzi na jedną, noc na drugą stronę
I róże zakwitają bez wielkiej ochoty:
Bo tak są już przyzwyczajone.

A jednak świat się skończył. Czy wy rozumiecie?
Świata nie ma i ja go nie stworzę.
Czas jest równy i cichy. Lecz czekajcie... może -
Może ja jestem już na tamtym świecie?


Maria Pawlikowska-Jasnorzewska


Dzięki Basiu:***

5 komentarzy:

  1. Kocham ten wiersz a jednocześnie... nie mogę go czytać /bezradna/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przejmuj się :*** O "Aniołach" sobie wiersze poczytaj - też piękne i obrazy ciekawe :D***

    OdpowiedzUsuń
  3. "A jednak świat się skończył. Czy wy rozumiecie?
    Świata nie ma i ja go nie stworzę. (...) "Może ja jestem już na tamtym świecie?" - wybacz, że tak perfidnie przeklejam, ale tak właśnie się czuję, takie miotają mną uczucia. Jakbym już nie istniała... Dzisiaj znów zaczęłam dzień od filmiku na youtubie z kosmosem, aby dodać sobie odrobinę woli działania, poczuć piękno, kiedy naokoło tylko szarość... To pomaga, chociaż nic wokoło się nie dzieje.
    Piękny wiersz, śliczny obraz :)

    Pozdrawiam cieplutko :* :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basieńko:*** Nawet jak szaro jest i źle, to dzieje się wokoło bardzo wiele. By to zauważać potrzebna jest WOLA, właśnie ta o której piszesz. Twoje uczucia, o których wspominasz, przyszły do Ciebie za wcześnie, stanowczo za wcześnie:***Myślę o Tobie :***

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele rzeczy dzieje się albo za wcześnie albo za późno, tak czy owak, potwierdza to, że nie do końca naszym życiem kieruje wolna wola, może w drobiazgach, ale na pewno nie jeśli chodzi o przeznaczenie.

    Pozdrawiam i ściskam ciepło :* :)

    OdpowiedzUsuń