Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 31 stycznia 2011

"Kołysanka którejś wiosny" Krzysztof Kamil Baczyński




Bez będzie lila, biały, wypukły,
będzie jak ciemne odbicie w lustrze.
Powygasały aleje puste,
sny z filigranu się potłukły.
Nie płacz i śpij, w legendzie śpij,
bez wyparuje, znów będzie jesień.
Skrzydło uwiędłe już nie poniesie
w żadne palety lip.
Nie ma nic w oknie; drzewa są płaskie;
nie ma nabrzmiałej ptakami wsi.
Śpij, śpij w legendzie złotych obrazków,
śpij.


Krzysztof Kamil Baczyński

12 komentarzy:

  1. to jest jednak piękny pomysł, mieć w blogu same wiersze, a drzewa naprawdę sa teraz płaskie jak rysunki..
    przepisałam na wierzchu, Mary, co napisałaś o swojej hipnozie i bardzo dziękuje,
    nie wiem, czy znalazłaś gdzieś dość daleko moje eksperymenty z komentami tu u Ciebie, zaraz będę dalej się wprawiać:)
    u Magdy jest jakaś trochę inna zasada, ale pokonam i te pułapki techniczne, hm...

    podoba mi się, że ten blog się nazywa "nora", przynajmniej tak się zaczyna i u siebie napisałam w linkach "nora", i czy wolno:)
    ???
    teraz zaczynam mierzyć się z rzeczywistością tej ramki,
    więc pozdrawiam Cię zawczasu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. aha, nazywam się opisy, no cóż:)
    macham!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! Może być "nora", bo to dom Lilki:)Eksperymenty znalazłam, dziękuję za to, że jesteś :*I też macham :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mary, czy tam zamknęłaś przeze mnie? już nie ma linki i przepraszam, jeśli tak...

    OdpowiedzUsuń
  5. Signe! Niczego nie zamykałam, a tym bardziej przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ps. O jakiej lince piszesz, bo nie zrozumiałam:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Mary, napisałam do Ciebie już pięć razy i ci blogspoci mnie wyrzucają, można się nabawić paranoizmu...
    ale nie daję za wygraną, napiszę siódmy raz później, bo jest to nie do wytrzymania,
    do bloga dętystycznego przeszłam wczoraj przez notkę Stefana, linka to link, ciekawe,czy zostanę zaakceptowana przez te ramki....
    dzień dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie często u Stefana w kosmos przenosi, ale nie trzeba się tym zrażać. Też jestem uparta, jak Ty i piszę po 10 razy to samo :))) W końcu wszystko dobrze się kończy. Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it
    to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear."
    She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab
    inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
    LoL I know this is entirely off topic but I had to
    tell someone!

    OdpowiedzUsuń
  10. Asking questions are truly fastidious thing
    if you are not understanding anything entirely, except this article
    gives good understanding even.

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for finally talking about >""Kołysanka kt�rejś wiosny" Krzysztof Kamil Baczyński"
    <Liked it!

    OdpowiedzUsuń
  12. Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a entirely different topic but it has pretty much
    the same layout and design. Outstanding choice of colors!

    OdpowiedzUsuń