Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 26 grudnia 2010

***[Poczułam- umysł się rozczepił...] Emily Dickinson


Poczułam - umysł się rozczepił -
Mózg na dwie części się rozpruł -
Chciałam je zszyć - nie pasowały
Do siebie w żaden sposób.

Związać następną myśl z poprzednią
Usiłowałam - lecz związek
następstw bezgłośnie się rozmotał
Jak kłębki - na podłodze.

Emily Dickinson

tłum. Stanisław Barańczak




ilustracja: Tomasz Sętowski "Labirynt wyobraźni"
http://www.setowski.art.pl/content.php?ContentId=10

6 komentarzy:

  1. Znam to uczucie aż za dobrze.
    Nie mogę wchodzić na ten Twój blog, bo wybierasz wiersze dotykające środka samego środka. Działasz jak kardio- i neurochirurg w jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na siebie też, jeżeli to Ciebie chociaż odrobinę pocieszy. Są takie wiersze, w których odnajduję także cząstkę siebie. To jeden z nich. W ogóle Emily do mnie przemawia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Sorry, że tak nierównomiernie odpisuję, ale pisałam w tym czasie do Ciebie dziękczynnego maila:))
    Jesteś słodka:***

    OdpowiedzUsuń
  4. Już właśnie nań odpisałam :* :) Ja tylko PRAWDĘ piszę, to prawda jest słodka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. :D:D:D ....Taaa, a ja mam jeszcze pół lodówki ciast, ciastek, ciasteczek!:P /rotfl/ Lifting twarzy godny Hollywood:))))

    OdpowiedzUsuń
  6. I u mnie zalega w lodówce bateria słodkości:* Teraz będziemy ćwiczyć silną wolę :)

    OdpowiedzUsuń