Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 18 marca 2011

"Tylko jedno pragnienie" Osip Mandelsztam


Niewidzialnie, tajemnie
Pomknąć w ślad za promieniem
W dal, trwającą beze mnie.
A ty promieniej, bowiem
Innego szczęścia nie ma -
Niech ci gwiazda opowie
Całą wiedzę promienia.
A ja ci chcę powiedzieć,
że szept mój cię powiedzie
Tam, gdzie w wiatru powiewie
Promień tobie powierzę.
To dzięki temu promień,
Dzięki temu świetlany,
Że szeptaniem ogromny,
Mamrotaniem ogrzany.

Osip Mandelsztam
tłum. Stanisław Barańczak

3 komentarze:

  1. Ostatnio mi tylko Mandelsztam w głowie i w duszy gra:) A ten wiersz jest szczególnie wspaniały! On naprawdę porywa do gwiazd!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. A nawet do Słońca porywa, chociaż wiemy, że stopią się nam skrzydła, ale za tę jedna chwilę wzlotu może warto oddać część ziemskich (przyziemnych) dni?

    OdpowiedzUsuń
  3. szeptem i mamrotaniem ogrzany...dzięki temu świetlany..nie trzeba topić skrzydeł...
    ...jak dobrze
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń