Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 10 lutego 2011

***[Ach, uczyń mnie najpiękniejszą...] Silva Kaputikian


Ach, uczyń mnie najpiękniejszą,
Najpiękniejszą pośród żywych,
Pośród wdzięcznych najwdzięczniejszą,
Najszczęśliwszą wśród szczęśliwych.

Jednym, miły mój, skinieniem
Otwórz mi ten świat szeroki,
Zaprowadzisz mnie spojrzeniem
Pod obłoki, pod obłoki.

Znowu młoda, znowu płocha-
Pozwól to raz jeszcze przeżyć.
Pozwól wierzyć , że mnie kochasz,
Pozwól wierzyć, pozwól wierzyć.


Silva Kaputikian
tłum. Adam Pomorski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz