Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 27 lutego 2011

"Jesteś cichy i zamknięty jak kielich" M. Pawlikowska- Jasnorzewska


Jesteś cichy i zamknięty jak kielich
zesznurowanego powoju. Otwórz się,
powiedz pragnienie swoje uczynię wszystko
co w mojej mocy, a wiesz o tym, że mogę
wiele zmienić w sobie -


Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

4 komentarze:

  1. Hej. Tak sobie ppomyśl ałam,że znasz się na poezji Pawlikowskiej skoro ją tak bardzo lubisz. POtrzebne mi do matury wykorzystanie jej wierszy a właściwie tomiku Dancing. Byłabym bardzo uradowana gdybyś chciał\ chciałą mi pomóc.
    Jeśli tak to to jest mój mail kontaktowy:
    sara.krawczynska@gmail.com
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Saro! Potrzebne Tobie materiały z pewnością znajdziesz w bibliotece. Skoro chcesz pisać pracę o Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej, to myślę, że fascynujesz się Jej poezją nie mniej niż ja. Dasz radę. Nie bardzo wiem, jak miałabym Tobie pomóc? Będę trzymała kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mary:* Ty jesteś stanowczo za miła dla tych przedmaturalnych pasjonatów poetyckich ściąg:))

    Pozwól, że się tu wcisnę:

    Droga Saro,
    Przedmaturalne korepetycje z języka polskiego kosztują od 50 złotych wzwyż. Ja biorę 150 zł/45'.
    Mój adres mailowy zna Mary.
    Będę bardzo uradowana, gdybyś chciał/chciała mi pomóc (finansowo)
    pozdrawiam:)
    mgr Magda
    nauczyciel dyplomowany

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Magdusiu za pomoc w sprawie:*** Sara pewnie się ucieszy, bo zrozumie, że trzeba ostro wziąć się za naukę, by "działało" trzymanie kciuków ;P*

    OdpowiedzUsuń