Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 27 lutego 2011

"Wiem, że jesteś tam" Ania Wyszkoni






Ta piosenka towarzyszyła mi dzisiaj przez cały dzień.
Chciałam mieć ją tutaj na blogu, bo jest... pełna nadziei.



Wiem, że jesteś sam.
Wiem, że masz na głowie
tyle ważnych spraw.
Nie pamiętasz już,
co znaczy dobry sen.
Nie masz czasu
na niepewność ani lęk.

Wiem, ze jesteś sam.
Nic nie musisz mówić.
Wiem, że jesteś sam,
pewnie teraz nie najlepszy
na to czas,
ale dzisiaj potrzebuję
Twoich rad.

Dzisiaj proszę Cię,
ten jeden raz,
zatrzymaj się.
Ten jeden raz stań
tuż obok mnie.
Dziś czuję, że brak mi sił.
Ten jeden raz
bądź blisko mnie.
Poczuć mi daj,
że to wszystko ma sens.
Dziś wiem, że brak mi sił.

Wiem, że jesteś tam.
Nie widuję Cię,
lecz wiem, że jesteś tam.
Cały dzień i noc
ktoś puka do Twych drzwi.
Każdy chciałby wiedzieć,
jak ma dalej żyć.

Wiem, że jesteś tam.
Dla każdego zawsze
musisz znaleźć czas,
ale dzisiaj potrzebuję
Twoich rad.
Dzisiaj proszę Cię
ten jeden raz
zatrzymaj się.
I choć nigdy nie prosiłam Cię,
dzisiaj proszę, bez kolejki
przyjmij mnie.
Ten jeden raz.



ilustracja: Mary Kay Krell "Garden Blooms"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz