Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 21 lutego 2011

"Głos deszczu" Walt Whitman



-A kto ty jesteś?- spytałem padającego cicho przelotnego deszczu,
który, rzecz dziwna, odpowiedział, co teraz tłumaczę:
-Jestem poematem Ziemi, odezwał się głos,
nieustannie unoszę się niepochwytny z ziemi
i bezdennego morza.
Ku niebu, skąd bezkształtny i całkiem zmieniony,
a jednak ten sam, zstępuję i zraszam
spieczoną skorupę, szkielety i warstwy
pyłu na całym globie.
Beze mnie wszystko, co w nich ukryte i nie narodzone,
pozostałoby ziarnem.
I na zawsze już dniem i nocą
wracam życie mojemu własnemu źródłu,
sprawiam, że jest czyste i piękne.
Albowiem pieśń po swych narodzinach,
po spełnieniu, wędrując, sama z siebie i w swoim czasie
wraca miłością.

Walt Whitman

4 komentarze:

  1. Marysieńko:* Jestem dziś w swoim żywiole, bo robię zadymę na dwa kontynenty i zaraz zacznę pyskować po amerykańsku /rotfl/ bo u nich "dzień się budzi w kolorach słońca":D
    No to niech się nim szybko nacieszą, bo zaraz im zrobię zaćmienie /lol/ A jak nie wiesz (bo i skąd?) o czym piszę, to zerknij w wolnej chwili na tutejsze Forum Pomocy:) "Gwiazda weszła" i od razu zrobiło się wesoło:D:D
    PS. Nie wiem, skąd się to u mnie bierze. Przecież inni wcześniej też ujadali ale najwyraźniej jakoś tak niemrawo:)))

    PS. To jest w dziale "Rozwiązywanie problemów" a ja tam lecę dwuwątkowo;) I nawet mapkę dostałam, ha!
    Fwszendzie to przekupstwo /foch/

    Zgorszona Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. I to by było na tyle odnośnie poezji:))
    PRZEPRASZAM:*** (chyba powinnam sobie zmienić nick na "przepraszam")

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaraz tam pobiegnę i zobaczę (chociaż jak zadyma, to mogę nic nie zobaczyć;P*) :***

    OdpowiedzUsuń
  4. Ps. Na podniebiennym jest dla Ciebie wiadomość pod Twoim komentarzem :D***

    OdpowiedzUsuń