Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 12 lutego 2011

„Ja przyszedłem...” Afanasij Fet


Ja przyszedłem na dzień dobry
Szepnąć ci, że słońce wstało,
Że swym blaskiem ciepłym, modrym
Na liściach zatrzepotało.

Szepnąć ci, że las się ocknął
Każdym drzewem, każdym liściem-
W każdym ptaku śpiewa wiosną,
Aż dygocze przed jej przyjściem.

Szepnąć ci, że z tym szaleństwem
Tak jak wczoraj- dziś przyszedłem,
Że jak duszy nowe szczęście
Tak ja tobie służyć będę.

Szepnąć ci, że chociaż nie wiem
O czym tobie będę śpiewać
To już jutro- bal na niebie.
To już jutro- pieśń dojrzewa. 



Afanasij Fet
tłum. Krzysztof Maria Sieniawski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz