Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 10 lutego 2011

„Piosenka zakochanego” Michaił Swietłow


By ślad stopki twojej zawiany nie został,
by w drodze nie męczył cię kurz,
na rękach cię, miła, do góry podniosłem,
wsadziłem na chmurkę, i już.


Gdy przemknę polami, gdy stepem przelecę,
koniowi ostrogą dam w bok,
ty schyl się kochanie, i popatrz się przecie,
i niech mnie popieści twój wzrok.


Nie byłem jej mężem, kochankiem nie byłem,
najwyżej dostrzegłem jej ślad,
lecz dziś całe niebo już dałem swej miłej,
a jutro jej dam cały świat.




Michaił Swietłow
tłum. Robert Stiller



ilustracja: Max Ginsburg "bride of the wind"
http://www.ginsburgillustration.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz