Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 12 lipca 2010

"Klepsydra nad morzem" M. Pawlikowska- Jasnorzewska

Świecie! Chwile marzenia, których mi nie wydrzesz,
mierzę piaskiem, sypanym z garści w dłoń otwartą.
Klepsydra taka, żadnej nie równa klepsydrze,
głosi, że czas jest długi i że mierzyć warto.

Lśniące dreszcze, jak chmury wędrownych motyli
lecą w wieczność, gdzie śmierci nie sięga już hydra.
- Płynąłbyś, piasku życia, nieskończoną wstęgą,
gdybym ja cię mierzyła, marząca klepsydra...



Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

2 komentarze:

  1. Nie mogę się skupić na wierszu, bo jestem absolutnie rozkojarzona tym obrazkiem!
    A jego zestawienie z treścią, to już kompletny odlot!
    IDEALNIE!!!
    Człowiek (czyli ja! /nono/) ma aż zeza rozbieżnego od tego porównywania:)
    PRZEPIĘKNE:)****

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka rozmarzona dziś jestem:) A ten obraz bardzo współgrał mi z treścią, chociaż początkowo szukałam rąk odmierzających czas...

    Nie znalazłam ładnych rąk;P* Przy okazji szukałam Twojego zaginionego obrazu- bez rezultatu, o czym Ci w komentarzu doniosłam /załamka/.
    Teraz już biegnę do wanny i spać, bo jutro praca. W tym upale, to koszmar!/uoeee/

    OdpowiedzUsuń