Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 2 lipca 2010

"Autoportret radosny" Miron Białoszewski














Nie myślcie, że jestem nieszczęśliwy.
Cieszę się, że myślę.
Myślcie, że się cieszę.

Świadomość jest tańcem radości.
Moja świadomość tańczy
przed lampą deszczu
przed łupiną ściany
przed sklepem spożywczym z wiecami kapusty

przed ustami mówiących przyjaciół
przed własną ręką nieoczekiwaną
przed niewydrążoną rzeźbą rzeczywistości —
w przepychu najlepszej zabawy
i najwznioślejszego nabożeństwa
nieoddzielnie
moja świadomość tańczy.

A kiedy porwie się taniec,
zwyczajem każdego kłębka,
pójdę do nieba —
gdzie się nic nie czuje,
gdzie od początku byłem, zanim byłem,
gdzie już do końca będę, gdy nie będę,
tam — radość nie do opisania.
. . . . .
To wszystko.


Miron Białoszewski

4 komentarze:

  1. Tak... radość nie zna granic
    Tak wspaniałej mamy nie oddam za nic!
    ^^

    Dzięki za dedykacje =)
    M ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany! Moje dziecko rymuje :)Dziękuję za laurkę;P
    Kocham Cię !

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe Dziecko:*** Wspaniały wiersz! Moja córka w ogóle olewa moje blogi (i chwała Bogu /lol/ bo Ty jesteś Normalną Mamą i Normalną Kobietą, a ja ...taką z lekkim uskokiem, hihi)

    A Miłoszewski jest tu wspaniały! Rozumiem go, bo b.często mniej więcej takie myśli mi się plączą po głowie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wierszami zainteresowałam tylko jedno dziecko:), reszta to jak Twoja córcia, czyli norma:D*

    OdpowiedzUsuń