Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 12 lipca 2010

Mogłam odkryć świat

Uwikłana w związki międzyludzkie
miotam się między niżem atmosferycznym,
konjunkcją Marsa z Uranem,
a kilkoma proteinami w organizmie,
które czynią nadmiar.
Skończy się bólem głowy,
wierszem lirycznym
czy awanturą w domu?

Może na ulicy kopnę tylko kamyk
i tak wypełni się
jedyny moment,
który mógł odsłonić rąbek prawdy,

mój mały niedokończony świat.
Dzisiaj mogłam go odkryć.



Liliana Zubińska

2 komentarze:

  1. Ona naprawdę pisze w moim imieniu!:)

    A te kosmiczne światy i klimaty?! Jestem pod wrażeniem, bo tuż za zakrętem, tak bardziej po lewej, jest wejście do Supełkowni!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem:) Pani Liliana jest bardzo wrażliwą osobą. Tak, jak Ty!:*** Rozumiałybyście się bez słów :)

    Jest taki wiersz o Supełkowni, bardzo mi się podoba, ale bez Twojego błogosławieństwa go nie wkleję :D****

    OdpowiedzUsuń