Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 13 lipca 2010

Nietoperz

Gdy już zmierzch wonne olejki w tęczowe niebo wetrze,
nietoperz wylatuje ze strychu
i zaczyna mierzyć po cichu
wielkie koła tęsknoty rozlane na wietrze...


Traci ślad i zaczyna na nowo.
Cicho trzepie skrzydłem błoniastem
i mierzy, i mierzy do świtu
koła wieczornych tęsknot wiszących nad miastem..



Maria Pawlikowska-Jasnorzewska.


* Z dedykacją dla Kochanego Netoperka:*

4 komentarze:

  1. Ps.Ten Netoperek wziął się z Twojego postu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i rozbawiłaś mnie:))) /rotfl/ Czarodziejko Ty Moja Najukochańsza:****

    Byłam już w takim dole, że przez ostatnie dwie godziny wydumalam już sobie CALUSIEŃKĄ OPOWIEŚĆ !!! Z NAJJJDROBNIUSIEJSZYMI DETALIKAMI, że mnie masz już POTĄD!!!! /bleee/ i że marzysz TYLKO O JEDNYM! - żebym zniknęla z Twojego życia RAZ NA ZAWSZE!!! No bo Ty ciężko pracujesz i masz już dosyć ciągłego wycierania oczu i noska niedorozwiniętego emocjonalnie 53-letniego BACHORA!!!
    Bo Ty chcesz tu ODPOCZYWAĆ, z nie pełnić stałej funkcji (z niewiekimi przerwami) "Pocieszycielki Strapionych"!

    No i dlatego tylko tu nie weszlam! Bo nie śmiałam burzyć Ci Twojego Nowego Wirtualnego Życia!
    No! To już wiesz wszystko:)

    Netoperek

    OdpowiedzUsuń
  3. To o ten Netoperkowy Post mam ten GIGANTYCZNY DÓŁ.
    Poczułam się jak ostatnie bydlę:(((

    OdpowiedzUsuń
  4. I zupełnie niezasłużenie tak cierpisz!!! Napisałaś prawdę. Mam też pewne przemyślenia. Napiszę o nich w mailu wieczorem, bo teraz jeszcze gnam do pracy.To odnośnie postu.

    Co do "mojej nad Tobą opieki"- to sobie nie żartuj! Jak mogłaś pomyśleć w ten sposób???
    Nie... no muszę maila napisać, bo tu "mięsem" nie będę rzucać ;P***Ale to wieczorem, bo teraz trochę brakuje mi czasu, a ja wolno piszę :D:D:D

    OdpowiedzUsuń