Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 3 sierpnia 2010

***[Posłuchaj: gdy los nam...] Michaił Lermontow

* * *

Posłuchaj: gdy los nam porzucić pozwoli
Ten świat, gdzie tak duszą stygniemy powoli,
Być może w krainie, gdzie kłamstwo nie znane,
Ty będziesz aniołem, ja będę szatanem!
Przysięgnij, że raju szczęśliwość porzucisz
I że do dawnego kochanka powrócisz!
Wygnaniec skazany przez los na zatratę,
Niech będzie ci rajem, a ty mi wszechświatem.

Michaił Lermontow








ilustracja: Źródło i prawa autorskie: SSRO-South (R.Gilbert,D.Goldman,J.Harvey,D.Verschatse) - PROMPT (D.Reichart)

1 komentarz:

  1. Takie totalne zjednoczenie przeciwstawnych energii i pierwiastków? Hm... Może do tego właśnie powinniśmy dążyć, do wyzbycia się tego, co w nas zwierzęce, na rzecz wyższego stopnia wtajemniczenia? W końcu po co miałby istnieć poza naszym zasięgiem bezmiar uniwersum, gdyby nigdy nie dane nam było go zbadać, ogarnąć umysłem? Ech... Ale to chyba nie za mojego życia :(

    pozdrawiam cieplutko, Mary :) :*

    OdpowiedzUsuń