Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 6 sierpnia 2010

"Pod mapą nieba..." M. Pawlikowska- Jasnorzewska

I

Podziwu godny? Wszechświat?
W zimnym blasku gwiezdnych swoich przechwał?
Nie, tylko człowiek, Adam, godny jest pochwały,

On, bezczelny i wytrzymały,
On, przez gwiazdy prześladowany,
Przez mgławice poszkodowany...

II

Chmuro gwiazd, słodko w górze drzemiesz,
Promieniując nam słowo: harmonia!...
Lecz jak ci wybaczyć Ziemię,
Nieskończoności moja?

Dopuściłyście, gwiazdy,
Abyśmy biedni byli i okrutni!...

Więc cóż mi z natchnionego pegaza,
Cóż mi z namiętnej Lutni?
Bo i cóż z najpiękniejszej sukni,
Gdy ją splamiła skaza?


Maria Pawlikowska- Jasnorzewska




ilustracja z artykułu:
http://fakty.interia.pl/news/my-kontra-wszechswiat,1310898

2 komentarze:

  1. Ależ to zdjęcie jest przepiękne!!! CUUUDO! Mogę sobie je skopiować??? Mogę! Kopiuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe! Ja też kopiuję Twoje foty (niektóre) :))))
    A to jest profesjonalne zdjęcie galaktyki otwartej, z jakiejś astronomicznej stronki, :D*** zrobione przez teleskop

    OdpowiedzUsuń