Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 6 sierpnia 2010

"Palcem planety obracasz" K. I. Gałczyński


Palcem planety obracasz
tchem miliardowe gwinty
i twoja to sprawia praca,
że kołują złote jak nigdy.

Kwiaty posadzasz wesołe,
że pachnie w mym całym domie,
i różę, na róży pszczołę,
na pszczole słoneczny promień.

Gdy kończę pracę, to do mnie
przybliżasz się, niepojęta
i uczę się astronomii
na twardych gwiaździstych piętach;

i sen jak pył szafirowy,
na śpiące usta się sypie,
na skrytą pierś do połowy,
na włosy koloru skrzypiec.

Konstanty Ildefons Gałczyński


ilustracja: Anna Homchik
http://artnow.ru/en/homchik

3 komentarze:

  1. Przepraszam, ale staram się dzisiaj te wiersze omijać wzrokiem (tylko że je za dobrze znam /zła/) Skupiam się na stronie plastycznej!

    Wyjaśnienie czeka na Ciebie w poczcie. Otwórz ją do cholery!

    OdpowiedzUsuń
  2. Otworzyłam, odpowiedź wysłałam :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam, że tak późno, ale bywałam na salonach u niejakiej Magdy w Jej kąciku z poezją :)))))))

    OdpowiedzUsuń