Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 12 sierpnia 2010

***[z tęsknoty pisze się wiersze...] Halina Poświatowska

z tęsknoty pisze się wiersze
z bolesnej
drążącej śpiewny owoc ciała
patrząc na samotne palce
mogę wysnuć pięć poematów
dotykając moich napiętych ust
szepczę
i słowa - rozkołysane rytmem wielkiej wody
plotą się w wiersze
mokre
bardzo słono biegną poprzez twarz


Halina Poświatowska







ilustracja: "Łzy", autor nieznany, znalezione w sieci

3 komentarze:

  1. Kłaniam się z podziwem na progu Twego bloga...Niewypowiedzianie się cieszę ,że piszesz swe blogi-nawet mi przez myśl nie przeszło,że tak wspaniale sobie poradzisz!!!
    Goni mnie czas,bo na 7.30 jestem umówiony na tenisowy mecz,ale już wielokrotnie byłem i bywam na Twych blogach-obiecuję wpisywać się na Twych stronach,ale chciałbym godnie,a to wymaga spokoju i czasu,którego mi ciągle brakuje...
    Gorące pozdrowienia do życzeń miłej nocy i wielkich gratulacji załączam...:)))
    Gielbar

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś mi udało się w końcu umieścić komentarz...Ale teraz już rzeczywiście dobrej nocy życzę i idę spać...:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Nocny Gościu Najmilszy! Dziękuję serdecznie za odwiedzinki:)Gielbarze.
    Sama nie bardzo wierzę, w to, że prowadzę te blogi. To jest jak sen. Bajkowy świat dla mnie, który pomaga zrelaksować się i oderwać od rzeczywistości, która bywa mniej bajkowa i mniej poetycka.

    OdpowiedzUsuń