Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 26 grudnia 2010

***[Czegóż szukasz, zamyślony ...] Walt Whitman



Czegóż szukasz, zamyślony tak i milczący?
Czego nie dostaje ci, Kamerado?
Miły synu, czyż sądziłbyś, że miłości?

Miły synu, posłuchaj - słuchaj, Ameryko, córko lub synu,
Bolesne jest miłować nadmiernie męża albo niewiastę,
a przecie to zadowala, jest wielkie;

Wszelako co innego jeszcze zaprawdę jest wielkie,
czyni,że wszystko wiąże się w jedność.
I w chwale wyniesione ponad doczesność, ogarnia całość
dłońmi niestrudzonymi.

Walt Whitman

tłum. Stefan Napierski

2 komentarze:

  1. Nie znałam tego wiersza! Ale popatrz, on w nim zawarł w zasadzie WSZYSTKO! SENS i jedność cielesności i duchowości, Boga i człowieka, tu i Tam.
    Albo popadam w nadmierną egzaltację spowodowaną ZNAAACZNYM nadmiarem cukru w organiźmie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie popadasz! Ten wiersz mówi wszystko. Dlatego mnie tak zachwycił. Szukałam takiego spojrzenia i znalazłam właśnie w poezji Whitmana.:)))
    U mnie też nadmiar cukru, ale mimo to sądzę, że takie spojrzenie na świat, naszą rzeczywistość, wiarę i nadzieję jest wspaniałe:*
    Gosieńko:*
    Będę mówiła powoli "dobranoc". Maila wysłałam :)

    OdpowiedzUsuń