Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 18 grudnia 2010

***[Zasłuchany...] Aleksander Błok


Zasłuchany w głos szepcący
O czymś lepszym w głębi mnie,
Myśli złudnej i mamiącej
Nie uwierzę nawet w śnie.
Czekam fali nadchodzącej,
Co ku złotym zorzom zwie.

Ledwie poprzez rozmodlenia,
Na kolana padłszy w pył
Widzę biały odblask cienia
Świata, w którym dotąd żył,
Skroś widzenia, przywidzenia
Lepszych potęg większych sił.

Aleksander Błok


ilustracja: Karol Bąk "Odsłona"
http://www.genesispr.pl/?lang=pl&page=biuro_prasowe&year=2009&month=11&id=1427

6 komentarzy:

  1. Nie każdy sen bywa snem... Bo w takim razie czym byłoby nasze życie?

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na życie składa się po równo i jawa i sen.Tak ja to widzę i czuję. Czasem jedno wypływa z drugiego. To właściwie przenikające się byty. Żyjemy w dwóch światach:) A właściwie w trzech- trzecim jest internet;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tym internetem to się zgadzam w całej supełkowatości X,D Sama zauważam, że więcej mnie tutaj, niż w realu. Ale cóż... Jak się nie ma nic więcej ponad to ;) Poza książkami, internet wypełnia całe moje życie :)

    pozdrawiam serdecznie :** :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może warto i w realu znaleźć jakiś cel? To ubogaci... ;) Buziaczki:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam bardzo skromne marzenia: Chciałabym żeby było mi ciepło (nie mam na myśli ogrzewania) i móc choć raz dobrze się wyspać :( Zawsze też podobały mi się szklane kule, z fruwającym śniegiem w środku i chciałabym mieć małą, w starym stylu (vintage) toaletkę :) To wszystko. Boższzzzzz, ale ja się robię dziecinna. Cofam się w sobie X,DD

    pozdrawiam :*** :))

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie dziecinada, to po prostu marzenia :) Warto dążyć do ich spełnienia:***:D*

    OdpowiedzUsuń