Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 12 grudnia 2010

"Pisałam na tabliczce woskowanej" Marina Cwietajewa



Pisałam na tabliczce woskowanej
I w załamaniach wachlarza zblakłego,
W piasku nad rzeką i nad oceanem,
Na szkle pierścionkiem i łyżwami w śniegu.

I na pniach, które setki lat przeżyły,
Wreszcie- by wszyscy wiedzieli na pewno!-
Żeś ty mój miły! miły! miły! miły!
Podpisywałam się tęczą podniebną.

Tak chciałam, żeby wszyscy naokoło
Jak ja kwitnęli! Pod palcami mymi!
A potem, pochyliwszy nad stół czoło,
O, jak zygzakiem przekreślałam imię...

Lecz ty, w pisarza sprzedajnego ręce
Wciśnięte! Ty, co serca żądlisz wrogo!
Przeze mnie nie zdradzone! O pierścionka wnętrze!
Ty- przetrwasz na tabliczkach dekalogu.


Marina Cwietajewa


ilustracja: Catherine Abel "girl with the scarab ring"
http://www.catherineabel.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz