Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 9 grudnia 2010

***[ Tu jestem- w mrokach ziemi...] M. Pawlikowska- Jasnorzewska


Tu jestem- w mrokach ziemi i jestem- tam jeszcze.
W szumie gwiazd, gdzie niecały w mgle bożej się mieszczę,
Gdzie powietrze, drżąc ustnie, sny mówi i gra mi.

I jestem jeszcze dalej poza tymi snami.
Zewsząd idę ku sobie; wszędzie na się czekam;
Tu się spieszę dośpiewnie, tam -docisznie zwlekam.

I trwam, niby modlitwa, poza swą żałobą,
Ta, co spełnić się nie chce, bo woli być sobą.





Maria Pawlikowska- Jasnorzewska







ilustracja: ze zbiorów Basi:*

7 komentarzy:

  1. Przepraszam Cię, Mary:*** ale latałam tu u Ciebie jak sroczka po obrazkach i tak sobie pomyślałam, że jak chcesz, to Ci w mailu podeślę linki...

    Chyba, że już Ci je dała Basia /lol/ bo ze mnie jest jednak kawał tępola albo WYBITNY umysł niepraktycznie bujający wśród...tych tam, co to są po lewej stronie wiersza Lilki:)

    BO TY MNIE NIGDY O NIC NIE PROSISZ!!! Masz tego Barana w końcu czy nie??? Baranom trzeba - WPROST DO ŻŁOBA!!!(bo inaczej to się za cholerę nie domyślą! ) NIEDOPOWIEDZENIE= WRRRRRRRR /to ja teraz idę szybko zmyć z twarzy pianę, która mi wyciekła z arcykobiecych ust /rotfl//

    OdpowiedzUsuń
  2. A tak nawiasem mówiąc, to ja bym się mogła spokojnie pod tym wierszem podpisać:))) Szczególnie pod ostatnim dwuwierszem... Albo źle zrozumiałam, bo mnie dziś Wredzizna-Kudłacizna o piątej rano obudziła:(((
    A noc zaczęłam o 7:15 /uoee/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie , że chcę linki:D*** Przecież widzisz, że jak jakiś rzucisz, to ja od razu perfidnie korzystam;P* (np. Afremov)i z góry DZIĘKUJĘ :D***/kwiatek*/
    - - - -
    Dobrze zrozumiałaś, mimo nieprzespanej nocy :):*
    Dziś, to i ja się pod tym dwuwierszem podpisuję:))

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja jestem i tu i w poczcie. Podsyłam linki SPRAWDZONE!!!! Używam ich już od circa 3 lat a Basia od lata i NIE MA TAM WIRUSÓW!!!!!!!!!!!!
    Jak mi nie wierzysz, to się zapytaj Basi:P
    Toż ona te wszystkie obrazki czerpie stamtąd. Żadna tajemnica. Sama o tym wielokrotnie pisze np. w komentarzach:)
    Idę na pocztę:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oki! Będę czekała na linki :))) I... jeszcze raz DZIĘKUJĘ Gosieńko:***

    OdpowiedzUsuń
  6. Pytasz Basieńko o wiersz, czy o naszą rozmowę o obrazkach? :) Gosia podała mi linki do obrazków:), bo mi już źródełka powysychały ;P***

    OdpowiedzUsuń