Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 26 grudnia 2010

" A jeżeli" Czesław Miłosz

z cyklu "Ksiądz Serafin"


9.

A jeżeli to wszystko jest tylko snem
Ludzkości o sobie? I my, chrześcijanie,
Śnimy swój sen wewnątrz snu?

I jeżeli nikt nie jest odpowiedzialny za nasze złudzenie,
Z którym schodzimy pod ziemię,
Oczekując, że nas podniesie Wieczna Sprawiedliwość?

Czesław Miłosz



ilustracja: Tomasz Sętowski "Dream"
http://www.setowski.art.pl/content.php?ContentId=10

4 komentarze:

  1. Ano właśnie! Wciąż zadaję sobie te same pytania. Czasami pytam z lękiem, a czasami z nadzieją... "A odpowiedzi brak, a odpowiedzi brak..."

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tak samo odpowiedzi, ale gdy mam bardzo dużo wątpliwości, to wczytuję się w wiersze ks. Twardowskiego. On prostymi słowami potrafi mi wiele rzeczy "wytłumaczyć" :) I ja Mu wierzę, bo Jego wiersze nie mają w sobie nic pod publikę, płyną z serca, dobrego serca :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak:) Masz rację! Ksiądz Twardowski bardziej niż poetą, jest dla mnie (czysto subiektywnie) po stokroć większym myślicielem, filozofem i ...psychoterapeutą:)
    UFAM MU (a to, jak wiesz, u mnie rzadkość) i dlatego potrafi uciszać wiele moich lęków, niepokojów, rozterek... Po dawce jego wierszy umiem niekiedy spokojnie zasnąć, a to już CUD!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą. Twardowski ma wiele z myśliciela i filozofa... Potrafi dać nadzieję, rozbudzić w ludziach człowieka.

    OdpowiedzUsuń