Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 22 stycznia 2011

"Miłość jest jak cień człowieka" Krzysztof Cezary Buszman


Nie miałem w życiu - życia za wiele
Bez trosk co nie znały umiaru
Wierzyłem w miłość prawdziwą, na którą
Przyjaciół wcześniej nabrało się paru.


Z kart samotności stawiam tarota
A tarot to nie byle jaki
Mówi, że gorsze jest od tęsknoty
Kiedy tęsknić nie mamy już za kim.


Miłość jest jak cień człowieka
Uciekasz - to Cię goni
A kiedy ją gonisz, - ucieka
Jak cień, jak cień.


Będę miał w życiu - życia za wiele
Bez trosk, co nie znały umiaru
Bo już mi godzin ich nie wyliczą
Wskazówki - rozpędzonych zegarów.


Przeżyte chwile za naiwność ganią
Gdy nam się zdaje że kogoś znamy
Widzisz, niestety najbardziej nas ranią
Ci których najmocniej kochamy.


Krzysztof Cezary Buszman




ilustracja: PiiterSC „cień”
http://www.digart.pl/praca/1160026

2 komentarze:

  1. Już Ci to pisałam: Umiesz dobierać wiersze, które bolą, grając górne C uczuć. Boję się ich czytać.

    PS. Ale Ty wiesz, że to komplement, prawda? Poezja winna być taka a nie inna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poezja (dobra) wyraża zawsze te najgłębsze uczucia, często ukryte i nienazwane. Za to kocham poezję :***

    OdpowiedzUsuń