Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 3 stycznia 2011

„Jeśli to nie jest miłość...” Francesco Petrarca


Jeśli to nie jest miłość- cóż ja czuję?
A jeśli miłość- co to takiego?
Jeśli rzecz dobra- skąd gorycz, co truje?
Gdy zła- skąd gorycz cierpienia każdego?

Jeśli z mej woli płonę- czemu płaczę?
Jeśli wbrew woli- cóż pomoże lament?
O śmierci żywa, radosna rozpaczy,
Jaką nade mną masz moc! Oto zamęt.

Żeglarz, ciśnięty złym wodom dla żeru,
W burzy znalazłem się podarłszy żagle,
Na pełnym morzu, samotny, bez steru.

W lekkiej od szaleństw, w ciężkiej od win łodzi
Płynę nie wiedząc już sam, czego pragnę,
W zimie żar pali, w lecie mróz mnie chłodzi.


Francesco Petrarca
tłum. Jalu Kurek


ilustracja: Wojciech Niemiec "Sztorm"
http://www.pl.touchofart.eu/Wojciech-Niemiec/wn76-Sztorm/

2 komentarze:

  1. No właśnie! Mam dokładnie te same pytania... "A odpowiedzi brak, a odpowiedzi brak..." Maaatkooo! Kogo(a raczej CO) ja cytuję???!!! ZAKAZANĄ PIOSENKĘ!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba trzeba "zgodzić się nawet na wieczne już
    niezrozumienie świata."- tak radzi Pani Liliana w swojej "Tajemnicy", bo tego "rozumem" się nie rozbierze. Za bolesne i za piękne....:*

    OdpowiedzUsuń