Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 16 stycznia 2011

"Sens świata" Cyprian Kamil Norwid



Do uczty gdy z gwarem siadano za stół,
Mnie jednemu zabrakło siedzenia:
Tłumaczy to zwyczaj, bym za złe nie wziął,
Wróżąc, iż traf taki – o ż e n i a!

Więc – toast podniosłem, lecz stało się znów,
Że wlano mi ostatek wina.
( Co zwyczaj wykłada za   f a w o r   u wdów,
Lub że możesz mieć wkrótce syna!...)

Płynąłem za morze… skąd puścił ktoś wieść,
Że się rozbił okręt w podróży - -
Wiele stąd tłumaczeń, lecz spólna ich treść
Długi i błogi żywot wróży.

Sens z tego, że dziwnie przewrotnym jest świat:
Bo gdy nie masz miejsca, to cię żenią,
A skoro pogrzebią – dodają sto lat,
A gdy zapominają – cenią!



Cyprian Kamil Norwid

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz