Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 8 stycznia 2011

„O tak, ja wiem...” Rabindranath Tagore


O tak, ja wiem, że nie istnieje nic,
o ty, umiłowanie mojego serca-
ponad twą miłość, ponadto światło złote,
tańczące śród liścienia, te gnuśne
po niebie żeglujące obłoki,
ten powiew przelotny, zostawiający
chłód na mym czole.
Światłość poranna zalewa mi oczy-
twojego serca to zwiastun, wysłany,
wysłany ku mnie.
Oblicze twoje nachyla się nad mojem,
oczy twe patrzą w me oczy
a serce moje dotknęło się twych stóp.



Rabindranath Tagore
tłum. Jan Kasprowicz




ilustracja: Antony Rousso

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz