Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 13 stycznia 2011

„Piosenka dla zapowietrzonego” Edward Stachura

Cudownie jest:
Powietrze jest!
Dwie ręce mam,
Dwie nogi mam;
W chlebaku chleb,
Do chleba ser,
Do picia deszcz.

Nadchodzi noc
I zimno z nią;
Mam ręce dwie
Obejmę się;
Ukryję się,
Utulę się
We własną sierść.

Daleko świt,
Nie widać nic;
Dwie nogi mam;
Dojdziemy tam.
Szczękają psy!
Fruwają mgły!
Niech pani śpi!

Powietrze jest:
Cudownie jest!

Edward Stachura



ilustracja: Larry Roibal

2 komentarze:

  1. bardzo lubiłam to kiedyś nucić.
    dziękuję za przypomnienie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jeden z bardziej optymistycznych wierszy Eda, też go lubię :)

    OdpowiedzUsuń