Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 30 listopada 2010

"Bezszelestnie" Józef Baran




bezszelestnie
otwarły się
okiennice snu

i ze wszystkich stron
powiało tęsknotą

na parapecie
usiadł biały kruk bezsenności

czy to ty myślisz o mnie przez sen
w środku nocy



Józef Baran




ilustracja: Biały kruk
http://manx-saphire.blogspot.com/

4 komentarze:

  1. Heh... Wspaniałe zestawienie wiersza z obrazem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę przejmujące słowa... Od razu poczułam chłód wpadający zza okna do sypialni i tę ciszę... :/ Na szczęście jednak chwilowo nie mam problemu z snem, wręcz przeciwnie, coraz szybciej uchodzą ze mnie siły i wkrótce jak dzidzia będę wędrować do łóżeczka po wieczorynce. Jeden z symptomów zimowej aury, jak sądzę... :)

    Pozdrawiam cieplutko, kochana Mary :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak Gosieńko, ten obrazek szczególnie pasował mi do wiersza...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basieńko:* Tęskny ten wiersz, ale dla mnie pełen nadziei, że KTOŚ o nas myśli :)

    OdpowiedzUsuń