Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 7 listopada 2010

„Gdziekolwiek” Edward Stachura


Gdziekolwiek jesteś,
Wyjdź za bramę!
Idź na pola,
Słysz wołanie!
To ja wołam.

Gdziekolwiek jestem,
To mnie nie ma.
Jest maligna.
Bo cię nie ma.
Jest pustynia.

Gdziekolwiek jesteś,
Też cię nie ma.
Jest maligna.
Bo mnie nie ma.
Jest pustynia.

Gdziekolwiek jestem,
Tam ty jesteś.
Tak jesteśmy
Jak milczenie
Po tej pieśni.

Jak dwa jabłka
Na czereśni.

Edward Stachura



ilustracja Vladimir Kush "BUTERFLY APPLE"
http://www.zuzafun.com/surreal-pictures

4 komentarze:

  1. Wspaniałe jabłko przecudownej piękności!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, też mnie fascynuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie przepadam za jabłkami. Musi być naprawdę słodkie, twardawe i na dworze musi być cieplutko, bo po jabłku zawsze mi zimno, co bym zjadła ;) Ale na obrazku wygląda przecudnie, jak i ulotność poezji Stachury ;))

    Ps: Mary, mam taką małą uwagę niezwiązaną z poezją. Kiedy wchodzę na twojego drugiego bloga strasznie mi się zacina ekran, przesunąć stronkę myszką graniczy z cudem. Myślę że to wina szablonu, bo widzisz szablony z gatunku tych przezroczystych, z tzw znakiem wodnym, mają to do siebie że strasznie ciężko chodzą. Ten już mi nie robi takich myków, bo jest inny. Blogspot ma wiele ciekawych szablonów, ale naprawdę odradzam z wodnym znakiem, bo są ciężkie do czytania i wyświetlania.

    Pozdrawiam cieplutko, traktuj moje uwagi tylko informacyjnie, nie jako aluzje, sugestie, ani nic w tym stylu. To twój blog i twój szablonik :)) :**

    OdpowiedzUsuń
  4. Basieńko:*** Wzięłam uwagi do serca- na zimę obiecuję zmianę szablonu:D* Chociaż moim zdaniem przesuwanie zależy bardziej od przeglądarki z jakiej korzystasz (jednak się na tym aż tak dobrze nie znam ). A jabłuszka są zdrowe, można je sobie serwować w sałatce owocowej z innym słodszymi owocami, wtedy tak nie czuje się tego "ich chłodu" :))))

    OdpowiedzUsuń