Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 30 listopada 2010

"Finis fabulae" Giovanni Giudici



Jak smuga zamyka się opowieść
w bryzgach śruby lśniącej pianą.
Patrz jak spłaszcza się za rufą
gładzona przez diabelskie wiry.

Być to coś więcej niż mówić-zgoda.
Ale czasem milczeć znaczy nie być.
Ach, cichsza od obowiązku była nieświadomość.
Niebawem wszystkie wody będą gładkie i jednakie.


Giovanni Giudici
Z tomu "La vita in versi", 1965




ilustracja: "Gładkie morze" Mary

4 komentarze:

  1. Napisałam tu komentarz z którego nie byłabyś zadowolona...
    Wiersz CUDOWNY! Wywołuje we mnie spokój i marzenie o nicości. To dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nicość jest wszędzie wokół nas, ale nie w nas, bo to sprzeczne z samą naturą rzeczy. Kultura nicości rządzi światem w tym sensie, iż wmawia nam wrażliwcom, że lepiej, aby nas nigdy nie było. Ha! Bzdura! Tylko dzięki nam ten świat jeszcze istnieje, jeszcze ma szansę...

    pozdrawiam serdecznie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosieńko:* Wiem, co miałaś na myśli, ale ja ten wiersz wkleiłam z myślą o "innej opowieści" :)
    Buziaczki:***

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie nicość Basieńko jest poza światem...A na tym świecie, bez względu na wszystko, nicości być nie może, dlatego myślę, że nikt w tę nicość tu na Ziemi nie wierzy, chociaż chętnie o niej mówi. Czy ma ona jakąś kulturę, tego nie wiem, ale się dowiem, gdy już w nią wpadnę na wieczny odpoczynek ;P***

    OdpowiedzUsuń