Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 17 listopada 2010

*** [We śnie...] K. I. Gałczyński



We śnie jesteś moja i pierwsza
we śnie jestem pierwszy dla Ciebie
Rozmawiamy o kwiatach i wierszach
psach na ziemi i ptakach na niebie

We śnie w lasach są jasne polany
spokój złoty i niesłychany
pocałunki zielone jak paproć

Albo jesteś egipska królowa
jak miód słodka i mądra jak sowa
a ja jestem przy tobie jak światło


Konstanty Ildefons Gałczyński








ilustracja: malowidło ścienne
http://davidicke.pl/forum/neferetiti-nefretete-pi-kna-ktora-przyby-a-t2949.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz