Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 17 listopada 2010

"Kiedy deszcz chłodny pada wchodzę między drzewa" Jarosław Iwaszkiewicz



Kiedy deszcz chłodny pada wchodzę między drzewa,
I zimna, szmerna ciemność zaraz mnie uwięzi,
Nie wiem czy szumią liście, czy szumi ulewa
I radość moja wzrasta wśród mokrych gałęzi.
Wszystko czym co dzień żyję gdzieś się zaprzepaszcza,
Przytulam się do drzewa i chłód mnie przenika,
Siostra noc mnie przygarnia połą swego płaszcza
I świat się odnajduje - w miarę jak świat znika.







Jarosław Iwaszkiewicz






ilustracja: Mirosław Kańtoch
http://www.artmi.eu/?akcja=galeria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz