Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 17 listopada 2010

"Liryka śpiącego" Miron Białoszewski

cykl: Liryka sprzed zaśnięcia; tomik: Obroty rzeczy



fruwam
fruwam
na trapezach przyśnień

fruwam
w latającym cyrku rzeczy
nad tobą
nad jawnym
nad zwykle przytomnym

jestem wszystkim
i bywam wszystkimi rzeczami
ale nie tobą
byle nie tobą
mój leżący na dnie
moja góro oddechów
która stopniejesz
przebudzeniem
mój ty
który spłyniesz




Miron Białoszewski




ilustracja: Vladimir Kush "Icarus"
http://www.zuzafun.com/surreal-paintings-of-vladimir-kush

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz