Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 9 listopada 2010

"Tak delikatna jak śnieg" Danka Nejczewa



Miłość moja - to tylko
delikatność śniegu.
Gdy ją dotkniesz oddechem,
urok jej przepadnie.
Stanie się czystym źródłem
twojego pragnienia
i tryśnie niespodzianie
z zamarzniętej ziemi.
Odkryłeś kwiat nietrwały,
który na mych wargach
topi się...
Zostań zawsze
mym brzegiem,
do którego płynę.

Danka Nejczewa

tłum.Włodzimierz B.Segal

3 komentarze:

  1. Piękne wiersze, przywodzą wiele myśli, ach ta miłość, czasem ciężko umysłem ją objąć:)


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Włóczykiju! Nie obejmuj miłości umysłem. Miłość po prostu się czuje, wszystkimi zmysłami ;P*

    OdpowiedzUsuń
  3. W rzeczy samej umysł nie jest w stanie objąć miłość. Jedynie często nie potrzebne wyobrażenia tworzy, które nie mają odbicia w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń