Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

poniedziałek, 8 listopada 2010

„Pokochałem cię, miła” Nezami z Gandży


Pokochałem cię, miła.
Jak mi więc rozkażesz-
drogę sławy mam wybrać
czy drogę niesławy?

Skoro sercem i duszą
Twego serca szukam,
powiedz, czy zejdziesz do mnie,
czy mam zejść ze świata.

Twoja miłość jest miastem-
gdy mnie wróg opadnie,
gdzież mi znaleźć schronienie,
jeśli nie w twych bramach?

Gdy cię widzę, gdy włosy
twoje gładzę dłonią,
wiedz, jak w żądzy miłości
słowa są bezradne.

Niech nikt jak ja nie cierpi
w rozłące od ciebie:
ani mi cię dosięgnąć,
ani mi trwać tak z dala.


Nezami z Gandży

przełożył Władysław Dulęba



ilustracja: John William Waterhouse
http://www.callihan.com/art/waterhouse.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz