Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

sobota, 20 listopada 2010

***[Kochałam Ciebie...] Kazimiera Zawistowska




Kochałam ciebie i czasem bojowe
Zbroje ci kładłam- czasem harfę w dłonie-
Czasem twe czoło tuliłam w koronie-
Czasem trefiłam pazia włosy płowe!


Gdzież ty poszedłeś, o mój książę senny?
Na sarkofagu twojego marmurze
Skamieniał anioł cichy i promienny
I w twarz ci rzuca blade grobów róże,
Bo w tym kamiennym aniele żałości
Dawno umarła moja dusza gości.




Kazimiera Zawistowska






ilustracja:
Anioł śmierci-nagrobek-Rossa, autor zdjęcia:Lena 13
http://www.globtroter.pl/zdjecia/87869,litwa,wilno,wilno,aniol,smierci,,,nagrobek,,,rossa.html

1 komentarz:

  1. Zawistowska to jedna z najlepszych polskich poetek. Uwielbiam jej twórczość.

    OdpowiedzUsuń