Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 12 listopada 2010

„Tym, którzy smutni” Adam Asnyk


Tym, którzy smutni, którzy zgnębieni
W milczeniu tylko i cierpią, i giną,
Tym dla serc trzeba jaśniejszych promieni
Nad idealną świecących krainą,

Im zimne słowa mędrców nie wystarczą
I praw koniecznych bezwzględna powaga
Nie będzie dla nich osłoną ni tarczą,
Gdy serce gwałtem szczęścia się domaga.

Trzeba im pociech, których nie da życie;
Trzeba anielskich uśmiechów w błękicie;
Trzeba litosnej nad światem opieki;
Trzeba miłości wiecznej, choć dalekiej...


Adam Asnyk



ilustracja: mary "Zachód słońca"

1 komentarz:

  1. Marysieńko:* Teraz sobie przypominam! Widziałam to zdjęcie kątem oka...

    (bo wiesz, że ja do tych wszelkich promieni słonecznych, wschodów i zachodów słońca mam niesamowitą słabość -vide: blogi z poezją! KAŻDY! Z byłych też!)

    ... bo wiem, że sobie pomyślałam: "Ale super! Tej fotki chyba jeszcze nie mam!" /lol/ I DLATEGO ZAWRÓCIŁAM!!! W ramach walki z nałogiem!:))) Bo zbieram jak opętana tego typu tapety, plakaty, zdjęcia, wygaszacze itd., itp...

    Ale ANI MI PRZEZ UŁAMEK SEKUNDY NIE PRZESZŁO PRZEZ MYŚL, ŻE

    T O T W O J E D Z I E Ł O !!!

    Chylę czoła przed GENIUSZEM!!! Tym bardziej, że ja w ogóle nie robię jakichkolwiek zdjęć (sobie też nie pozwalam) Przecież ja nawet nie mam aparatu! Tzn. w domu są ze dwa albo 3 ale to Dominiki a nie moje. Na dodatek ona doskonale wie, że ja tego nawet nie tknę /rotfl/

    ZASKOCZYŁAŚ MNIE NA MAKSA!!! Przecież w moim mniemaniu TAAAKIE fotki, to pstrykają jedynie PRAWDZIWI ARTYŚCI FOTOGRAFICY!!!
    Ergo?
    Jesteś Najprawdziwszą w Świecie Artystką!!!:***

    No widzisz?!
    Przy Tobie nawet Asnyk wysiada!:) Zapomniałam o facecie. Zapomniałam o poecie. Liczysz się tylko Ty i Twój wielki talent!!!:)

    Buziaczki:***

    OdpowiedzUsuń