Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

czwartek, 4 listopada 2010

"Drzwi" Guillaume Apollinaire



Jak tu okropnie drzwiami uśmiecha się hotel
Cóż to szkodzi mateńko jeśli mam ochotę
Być tym co nic nie widzi tylko czyści schody
Pi-Mi parami schodzą na dno smutnej wody
Świeży transport aniołów co w porcie lądował
Słyszę śpiew który cichnie i cichnie od nowa
Ja co nic nie stanowię cóż ja na tym stracę

Wszystko co miałam dziecię już ci dałam pracuj



Guillaume Apollinaire
przełożył Adam Ważyk





ilustracja:
http://www.masterhouse.pl/

1 komentarz:

  1. Wspaniałe te drzwi ale najwspanialsza jest odpowiedź Matki!
    Zobacz ile w tej odpowiedzi (będącej dla mnie kwintesencją asertywności) jest godności i ile ta odpowiedź zawiera treści!

    Na podstawie tak krótkiego wiersza ja już mam w głowie ułożoną i przeczytaną (NIE - napisaną! Nie bój się /lol/) dwutomową powieść psychologiczno-obyczajową o dziejach niepełnej rodziny paryskiej z początków XX wieku:)))

    Twój Lapidarny Dyjament
    (ukryty baaardzo głęboko /rotfl/)

    OdpowiedzUsuń