Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 14 września 2010

"Nie próbuj mówić o miłości" William Blake


Nie próbuj mówić o miłości,
Bo ona w słowach się nie mieści.
Jest jak wiatr: cichy, niewidzialny,
Co tylko czasem zaszeleści.

Ja powiedziałem, wyznałem miłość
Przed miłą serce otworzyłem
Drżący, zziębnięty, ze łzami w oczach.
Lecz cóż - po chwili jej nie było

Kiedy odeszła, skądś wędrowiec
Nieznany nagle się pojawił
Tak cichy, prawie niewidoczny
Jednym westchnieniem ją przywabił.



William Blake




ilustracja: "Wędrowiec"
http://powerproofboy.pinger.pl/m/193475

2 komentarze:

  1. Popatrz Mary! Ja to mam jednak męską duszę! Mów mi Will;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;P* E tam! To chyba charakterystyczne dla obu płci:D*** Mnie też chwyta za serce, a czuję się 100% kobitą :)))

    OdpowiedzUsuń