Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

niedziela, 5 września 2010

"Jesienne niebo" M. Pawlikowska- Jasnorzewska

Jesienne niebo słodkie, pełne łaski,
spowite w szal kaukaski,
przez drzew bezlistnych rozszczepione pędzle
przeciąga różową frędzlę.
I ku nadziei mej podchodzi z bliska,
słodyczą mnie uciska,
i na tęsknocie mej opiera dłonie,
- pachną ostatnie lewkonie, -
Jesienne niebo, słodkie, pełne łaski,
zwija swój szal kaukaski -
a odrzuciwszy go, staje bez ruchu 
z cekinem złotym w uchu. - 


Maria Pawlikowska- Jasnorzewska







ilustracja: "Jesienne niebo nad Poznaniem", autor: Nanusia

2 komentarze:

  1. Tu jest tak pięknie... I ten wiersz plus ...OBRAZ(!) ale Ty piszesz, że to fotografia...(albo źle zrozumiałam, bo już jestem nieprzytomna) że dosłownie BRAK MI SŁÓW (a to rzadkość /lol/)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak Gosieńko:*** To jest fotografia :), a wygląda jak obraz. Jest na wystawie DIGART-u. Jak klikniesz w link, to się tam znajdziesz:)

    OdpowiedzUsuń