Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

wtorek, 14 września 2010

"Piosenka o poszukiwaniu" Wojciech Bellon

Pomyślałem, że gdy gitarę ujmę
Dźwiękami kilkoma
Światu prawdy określę kształt
Nuty jak nuty
Nut obojętność każdy zna

Myśl dźwiękiem wyrażona
Wymiaru nabiera innego
Lecz nie sposób dźwiękami wyrazić milczenia
Przyszło słowa mi składać w zdania
Słowem znaczącym
Światu prawdy określić kształt
Słowo jak słowo
Głosu brzmienie każdy zna
Myśl słowem wyrażona
Wymiaru nabiera innego
Lecz nie sposób wyrazić słowami milczenia

Nauczyli mnie kreski i plamy
Ich kompozycją
Światu prawdy określić kształt
Obraz jak obraz
Jego względność każdy zna
Myśl barwą wyrażona
Wymiaru nabiera innego
Lecz nie sposób wyrazić barwami milczenia

Szukałem już w wietrze
W miłości szukałem
Nadziei zostało niewiele
Gdzie znaleźć tę wiedzę o prawdzie gdzie znaleźć
Niech będzie to prawda w milczeniu





Wojciech Bellon

3 komentarze:

  1. Mary! Nie uwierzysz, ale dzisiaj słuchałam Wolnej Grupy Bukowina (no dobra /lol/ leciała w tle, kiedy byłam zajęta czymś innym) i mimowolnie zapamiętałam tę frazę:
    "Przyszło słowa mi składać w zdania
    Słowem znaczącym
    Światu prawdy określić kształt
    Słowo jak słowo
    Głosu brzmienie każdy zna" - tak ni w gruchę ni w pietruchę:) Ale przynajmniej mogę Ci o tym napisać:*
    Bellon jest dla mnie magiczny. I zaraz mi się chce jechać w góry!
    PS. Muszę zadzwonić do Janusza /lol/

    OdpowiedzUsuń
  2. To świetny pomysł na ODPOCZYNEK ! Góry we wrześniu i październiku są cudowne! Chyba zazdroszczę Tobie ich bliskości :D*** A ja mam tylko morze w zasięgu ręki/ lol/.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to sobie zazdrościmy nawzajem:) O czym już kiedyś zresztą pisałyśmy:)))

    OdpowiedzUsuń