Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

środa, 8 września 2010

"Miłości moja..." Dmytro Pawłyczko

Miłości moja, tyś jak Bóg-
Ja już nie wierzę, że istniejesz.
Pośród bezliku ziemskich trwóg
Zgubiły twoje imię dzieje.

Lecz ciągle jestem twoją częścią,
Choć to przed sobą samym kryję,
Choć nie w modlitwie lecz w przekleństwie
Zgaduję teraz twoją siłę.

Surowa w swej prawości, sądź
Łagodne niedowiarstwo me.
Zjaw się, błogosław, ogrzej bądź,
Jeżeliś jest, jeżeliś jest.


Dmytro Pawłyczko
tłum. Jan Czopik





ilustracja: Maria Monikowska- Tabisz "Znak zbawienia"
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/biblijne_iluminacje_wystawa_malarstwa_marii_monikowskiej_111725.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz