Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 10 września 2010

"Stwórca" Ryszard Danecki

Czarny sześcian ciszy
wycięty w boku pulsującego wszechświata,
czarny sześcian ciemności:

tutaj istnieje to tylko,
co powołane dotykiem
ręki mojej-

oto łóżka drewniana krawędź,
chłód prześcieradeł,
z pustki wyciągam
włosów długie zwoje,
stwarzam powieki rozwarte,
rozkołysane dzwony piersi-

faluje czarny sześcian ciszy,
faluje czarny sześcian,
faluje czarny,
faluje...

Promień świtu
podważa zmęczone powieki:

pokój zieloną tapetą-
pulsująca komórka w organizmie wszechświata-

leżę obok ciebie,
którą stworzyłem,
twórca pozbawiony w dzień boskości...




Ryszard Danecki



ilustracja: Paulina Kwasow "kwadraty"
http://www.kwasow.com/sztuka/malarstwo_abstrakcyjne.html

4 komentarze:

  1. ...leżę obok ciebie, którego stworzyłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiersz przeniósł mnie na karty Odysei Kosmicznej 2001. Całkiem nieświadomie... :)

    Pozdrawiam serdecznie, Mary :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. A...bo to Basieńko kosmiczny wiersz:)

    OdpowiedzUsuń