Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 3 września 2010

„Bądź jak meteor” Stanisław Wyspiański


Bądź jak meteor, jak błyskańce,
które pociska Zeus i Bóg,
bądź jak te gwiazdy-opętańce,
co same swych szukają dróg.

Zorze za tobą idą, Zorze,
Zorzaną płynie krasą w róż.
Chaosu lotem zmierz przestworze
i pal, i depc, i siecz, i płuż.


 Stanisław Wyspiański









     
ilustracja ze strony:
                                                                                                                                                       
WOW Ilustrowana encyklopedia Ziemi planeta ziemia, skały i minerały

4 komentarze:

  1. Nie znałam tego wiersza (tylko dwa ostatnie wersy o jakże mi bliskim chaosie /lol/) ale jest GENIALNY!!! I dlatego zaraz się go nauczę na pamięć /radocha/:)

    Można powiedzieć, że dzięki Tobie odnalazłam swoje kolejne życiowe credo:)

    Dziękuję Ci Marysieńko:****

    OdpowiedzUsuń
  2. No bo ja dziś wklejałam go z myślą o Tobie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym bardziej Ci za niego dziękuję:****:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for a marvelous posting! I quite enjoyed reading it, yyou might be a great author.
    I will remember to bookmark your blog andd will come
    back someday. I want to encourage that you continue your gresat work, havee a nice morning!

    OdpowiedzUsuń