Nie ukrywam, że Maria Pawlikowska-Jasnorzewska jest moim poetyckim idolem. Myślę, że nie muszę nikomu przybliżać Jej sylwetki. Na tym blogu podzielę się z Wami Jej wierszami, bo są piękne. Znajdziecie tutaj też wiersze innych poetów. Wszystkie, które lubię i mają dla mnie znaczenie.

piątek, 10 września 2010

"Tęsknota i miłość" Kazimiera Iłłakowiczówna

Jeśli w tej tęsknocie zostanę,
jeśli do końca w niej wytrwam,
uniosę się nad wiecznością
jak nad jeziorem rybitwa.
Jeśli w tej miłości utonę
jeśli w tej tęsknocie zgoreję,
gdy zbudzę się, Bóg nade mną
zamiast dnia rozednieje.



Kazimiera Iłłakowiczówna





ilustracja: Zdzisław Beksiński "Nawie"

3 komentarze:

  1. No i powiedz sama, jak ja mam nie kochać Iłły?!
    Diament a nie wiersz! Chyba go nie znałam /bezradna/ Albo to tylko swojska skleroza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle wierszy czytamy, że potem się gubimy;P*. Nie martw się i mnie się to zdarza. Iłła przyjaźniła się też z Lilką. Nawet zadedykowała Jej wiersz. Umieszczę go też tutaj, ale muszę napisać wprowadzenie, by był zrozumiały dla czytelników, tych podglądających nas przez dziurkę od klucza też:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko napisz prosto, jasno i bez poczucia humoru, bo tego akurat nie rozumieją.

    OdpowiedzUsuń